Selasa, 24 Desember 2013

Muslimat PAS jauh kehadapan berbanding parti parti lain

Bangga dengan Muslimat, lebih ramai calon PRU

Salmiyah Harun, 14 Nov 2012
(Ustaz Hadi menzahirkan rasa bangganya dengan muslimat)

KOTA BHARU: Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang melahirkan rasa bangga beliau dengan penglibatan Muslimat PAS yang dilihat jauh kehadapan berbanding parti-parti lain.

Sehubungan dengan itu, katanya, besar kemungkinan PAS akan meletakkan lebih ramai calon muslimat akan diletakkan PAS dalam pilihan raya umum akan datang ini.

"PASlah yang pertama mengetengahkan muslimat bertanding, pada tahun 1959. Bukan nak berlagak. Tapi PAS memang tidak ada was-was dengan penglibatan Muslimat dalam pilihan raya," katanya.

Presiden PAS itu melahirkan rasa bangga beliau itu ketika berucap di depan lebih 600 perwakikan Muslimat PAS dari seluruh negara dalam Muktamar Dewan Muslimat PAS malam ini.

Beliau mengulanginnya ketika sidang media yang diadakan sejurus selepas selesai majlis perasmian muktamar Dewan Muslimat itu.

(Antara tetamu yang menyertai Muktamar Dewan Muslimat)

Dalam pada itu, beliau mahu muslimat terus ke hadapan dalam menjalankan tugasnya memenangkan Islam khasnya menyampaikan mesej PAS kepada bukan Islam.

"Khususnya sampaikan mesej Islam terutama orang Islam yang termakan khurafat Umno terutama dalam situasi masyarakat majmuk," katanya.

Beliau juga berkata, Muslimat PAS wajib menunaikan tanggungjawab iaitu jihad fardhu ain khususnya apabila masyarakat berada dalam keadaan bahaya.

"Hari ini musuh bukan masuk negeri, tetapi masuk dalam rumah. Serangan pemikiran terhadap kita, tidak sempat untuk mengawal anak-anak.

"Maka jihad jadi fardu ain, selamatkan anak Melayu," katanya di depan lebih 600 perwakilan Muslimat.

Dalam masa yang sama katanya, Muslimat harus memperkenalkan Islam yang adil kepada masyarakat bukan Islam selain mengajak mereka tanpa paksaan kepada Islam.

Abdul Hadi turut menegaskan para Muslimat perlu berilmu dan faham sebelum menjadi pemimpin kerana Islam mengagungkan mereka yang faham dan berilmu.

"Cuma saya mahu muslimat berilmu, fakih dan faham...tak ada ilmu buat-buat faham, tidak boleh!

Beliau turut menyeru para Muslimat agar bersedia dengan kekuatan yang ada walaupun pihak lawan yang cukup kaya, mewah dan ramai.

"Bersedialah dengan sifat-sifat iman, sabar dan  tahan menghadapi kepayahaan dalam perjuangan bertugas di mana sahaja dengan ikhlas.  Kemenangan kita adalah kemenangan menentang kezaliman," katanya di akhir ucapan.

Abdul Hadi Awang turut menurunkan tandatangan di replika poskad Agenda Berkebajikan Wanita Malaysia sebagai gimik perasmian Muktamar Muslimat PAS Pusat kali ke-52.


0 komentar:

Posting Komentar

 

Copyright © Kate terbaru Design by O Pregador | Blogger Theme by Blogger Template de luxo | Powered by Blogger